OBS! HER I KLINIKKEN BRUGER VI FORTSAT MUNDBIND VED LUFTVEJSSYMPTOMER. 

Praktisk information

Her er hvad du møder hos os, se længere nede hvad vi forventer af dig som patient.

KONSULTATIONSFORMER


Tid-samme dag:

Du kan fire morgener om ugen (man, tir, tor og fredag) ml. 8-9 kan ringe og få en tid samme dag. Når du ringer- trykker du dit cpr. nummer ind og uanset hvilken læge du får fat i, har vi alle sammen tider samme dag på skema, og du får om muligt en tid hos den læge der kender dig bedst, men kan også sagtens få tilbudt en tid hos en af de andre læger, uddannelseslæger eller hos personale.

Kan også bookes online fra dag til dag ( se under online booking)

Konsultationer: til kronikerkontroller (sukkersyge, blodtryk, KOL, astma og lignende), graviditetsundersøgelser, børneundersøgelser, samt indkaldte undersøgelser ( celleskrab).

Ved børneundersøgelse, årskontroller for kroniske sygdomme, 1. graviditetsundersøgelse, enkelte attester og samtaler afsættes længere tid, hvorfor det er vigtigt at du ringer og får tid til dette, og at du oplyser hvad det drejer sig om når du bestiller tiden.

Video-konsultationer (onsdag formiddage) ring ml. 9-12 og hør om muligheden for videokonsultation

Telefonkonsultationer med læge ml. 8-9 man, tir, tors og fredag, her kan du få svar på prøver, korte samtaler og rådgivning

Der er afsat højst 15 min. til en almindelig konsultation. Start derfor altid konsultationen med det der er vigtigt. De 15 minutter inkluderer også den tid lægen skal have til at skrive i din journal og andet efterfølgende administrativt arbejde.

 

ONLINE BOOKING


Mange spørger til booking online, og der er systemet indrettet så du KUN kan booke fra dag til dag.

Dvs. vil du have en tid mandag, går du ind søndag morgen og booker tid til mandag via hjemmeside eller  ”min læge”- app, tiderne frigives fra dag til dag.

Vi anbefaler dem af jer der kan at downloade "min læge" app, samt "medicinkortet" i app´s kan du bestille tider, skrive e-mails, bestille medicin og se hvornår du har en aftale hos os.

SEKRETÆRFUNKTION


Mellem 9-12 kan du ringe til vores sekretær Anja, der kan hjælpe med:

  • Medicinbestilling
  • Spørgsmål om sygdom/vaccinationer
  • Du skal også ringe med akut sygdom som du ikke mener kan vente til næste dag, så vurderer og vejleder vi dig i hvornår du skal ses, eller      om du skal ringe igen næste dag ml. 8-9 eller booke en online tid.  Det er altid en individuel vurdering og er Anja i tvivl vender hun det med en af os læger.   

VENTETIDER


Vi har som de fleste andre læger en del ventetid på almindelige konsultationstider da der generelt er lægemangel i det meste af Danmark- også på Amager.

Så du må også gerne ringe med helt almindelige ikke akutte problemstillinger en morgen hvor du har brug for en tid. Vi kan de dage hvor der så er mange akutte problemstillinger foreslå at du ringer igen en anden dag og håber de enkelte gange hvor det problem skulle opstå at du forstår denne prioritering, men som oftest får du tilbudt en tid samme dag du ringer.

OPRINGNING FRA LÆGE


Lægerne kan ikke ringe til dig medmindre det er specifikt aftalt og står tydeligt i journalen. Du kan af Anja blive vejledt i at skrive os en e-mail hvis det drejer sig om ikke akutte spørgsmål, og ellers ring mellem kl. 8-9, mandag, tirsdag, torsdag og fredag.

AFTENKONSULTATION


Onsdage fra 13-17.30, kun efter tidsbestilling.

AKUTKLINIKKEN


Der henvises til akutklinikken mellem kl. 16-08 samt weekend og helligdage på tlf. 1813.

 

VORES FORVENTNINGER TIL DIG SOM PATIENT


Vi er en travl lægepraksis og vi vil gerne yde en god og omsorgsfuld service til alle vores patienter. Vi henstiller derfor til at I hjælper os med at overholde følgende:

  • Hold den gode tone, vi forstår at man ringer med et problem som vi som oftest gerne vil hjælpe med at løse, men vores frontpersonale arbejder ud fra regler og rammer som er sat af lægerne i praksis, så har du noget du er utilfreds med så ret henvendelse i lægetelefonen ml. 8-9 eller pr. e-mail til os læger så tager vi en snak sammen om det.
  • Kom til tiden, også selvom vi til tider er forsinket er det vigtigt at du møder til den anviste tid.
  • Aflys din tid i så god tid som muligt hvis du ikke kan alligevel, så kan tiden gå til en anden patient.
  • Udebliver du flere gange må du forvente at vi kontakter dig og at vi ikke kan tilbyde hurtige tider fremover medmindre det er akut.
  • Husk dit sundhedskort ved besøg i praksis.
  • Hvis der er ændringer i dine kontaktoplysninger (telefonnummer eller mailoplysninger) vil vi bede dig oplyse os dette da disse oplysninger desværre ikke rettes automatisk.

Prøvesvar/henvisninger:

  • Som udgangspunkt hvis vi vurderer at det er relevant at henvise dig videre, foregår det i forbindelse med en konsultation i lægepraksis, så vi kan sikre os at vi har undersøgt og vurderet hvordan vi bedst hjælper dig - vi henviser derfor ikke via e-mail konsultationer eller via ønske fra sundhedsforsikringer.
  • Får du taget blodprøve, urindyrkning eller celleskrab skal vi og du have aftalt hvordan du får svar- enten pr. e-mail eller at du ringer for svar hos lægen ml. 8-9. Der er ikke automatisk svar på undersøgelser så har du ikke hørt fra os indenfor ca. 10 dages tid vil vi anbefale at du ringer til os for svar ml. 8-9.
  • Er du henvist til speciallæge, røntgenundersøgelser, fysioterapi eller kiropraktor udenfor sygehuset- får du ikke en indkaldelse men skal selv kontakte den pågældende for at lave en aftale.
  • Hvis du er henvist til et hospital, kan du forvente en indkaldelse indenfor ca. 14 dage. Hvis denne udebliver er du velkommen til at kontakte os for at tjekke at alt er sendt og kvitteret fra hospitalet.

E-mail-konsultationen (igen via min læge app´en eller hjemmesiden)

  • Det er en sikker måde at kommunikere med lægen på, og kan benyttes på alle tider af døgnet. Vi tilstræber at svare indenfor 3-5 arbejdsdage.
  • Du kan her skrive KORTE spørgsmål til lægen, f.eks. blodprøvesvar. Det er også muligt at vedhæfte billeder.
  • Dette modul er IKKE til akutte henvendelser (ring i stedet hvis det er akut)
  • Dette modul er IKKE til medicin - eller tidsbestilling.
  • Hvis du skriver på vegne af andre (barn, ægtefælle etc.), skal den person oprettes i eget CPR-nummer, da oplysningerne ellers havner i den forkerte journal.

Hvis den læge, du ønsker at skrive til, ikke kan vælges, betyder det, at vedkommende aktuelt er fraværende fra klinikken pga. ferie eller kursus.

Afhængighedsskabende medicin
Vi følger Sundhedsstyrelsens retningslinjer omkring afhængighedsskabende medicin som beroligende medicin, sovemedicin og morfin.
Det betyder at det som hovedregel ikke vil være muligt at få beroligende medicin, sovemedicin og morfin i længere perioder. Kun efter aftale og fremmøde i praksis.